oefenmateriaal

Groepslessen

Het is belangrijk aan je eigen conditie en kracht te werken. Op die manier gaat een mens beter in zijn vel zitten. Je wordt sterker, de houding wordt beter en je voelt je fitter. Dat weet ik als fysiotherapeute al heel lang. Natuurlijk kiest ieder de vorm van bewegen die hij leuk vindt. Een paar van die vormen kunnen bij ons in de praktijk

Ik heb altijd veel plezier door de groepsdynamiek. Er wordt veel gelachen en toch hard gewerkt. En zo hoort dat.

Pilates

In 2005 deed ik een opleiding tot Pilates-instructrice en in februari 2006 zijn we met de eerste les gestart. De groepjes zijn klein omdat de zaal niet heel groot is. Dat heeft als voordeel dat ik iedereen ken en precies weet wie waar moeite mee heeft. Zo kan ik dus heel goed aanwijzingen geven die op maat gesneden zijn. Iedereen ligt op zijn eigen matje en voert de oefeningen naar zijn eigen beste kunnen uit. Dat werkt prima zo. Ik eindig altijd met rekken en strekken en vervolgens het “toetje”: goede ontspanningstechnieken.

Juist als je 3 kwartier hard gewerkt hebt is het heerlijk om te gaan liggen en je helemaal te ontspannen. En ik vind het een compliment aan de groepen en aan de sfeer dat iedereen zich altijd zo kan en durft te ontspannen, in een vreemde zaal en tussen andere mensen in.

buikspieren

Ik zelf doe nu al meer dan 7 jaar aan Pilates en ik vind het nog steeds heerlijk. Zoiets gun je jezelf toch?

FysioFitbeenspiertraining

Er was een groep mensen die graag wil sporten maar waar dat gedoe op een matje niet geschikt voor is. Zo zijn we kort geleden met lessen FysioFit gestart. Ook hier geldt; we zijn allemaal volwassen en ieder doet wat hij kan. Niet meer maar ook niet minder.

We hebben verschillende apparaten in de praktijk waarmee we kracht en uithoudingsvermogen kunnen trainen. En ook deze lessen zijn weer gezellig. Je gaat toch niet voor je verdriet sporten? Kom het eens proberen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *