Pilates

Pilates-oefeningen zijn gericht op het verbeteren van kracht, souplesse, houding en core-stability. Met name de spieren van de romp zijn belangrijk. Daarom werkt Pilates goed bij veel klachten, bijvoorbeeld van de rug. Je bouwt een sterk lichaam op, je voelt je fit.

Wij werken volgens de 6 pilates principes:
Centering:  Fysiek focussen op het centrum van je lichaam; gelokaliseerd vanaf je lage ribben naar je schaambeen. Dit is de kern waaruit je alle pilates oefeningen uitvoerd.

Concentratie: Je volledige aandacht richten op het correct uitvoeren van de pilates oefeningen zodat je maximaal resultaat bereikt.

Controle / beheersing: elke oefening wordt onder volledige musculaire controle uitgevoerd. Zodat het er strak en als een geheel uitziet. Liever een te lichte oefening onder controle dan een te zware oefening zonder controle.

Precisie: Het correct plaatsen van lichaamsdelen is heel belangrijk tijdens de pilates oefeningen, ook ten opzichte van andere lichaamsdelen. Het bewegingstraject van een oefeningen moet ook precies worden uitgevoerd.

Ademhaling: Elke oefening wordt met een diepe ademhaling uitgevoerd zodat de longen volledig benut worden. Dit zorgt voor een goede focus en optimaal spiergebruik.

Vloeiende beweging: Elke oefening wordt vloeiend uitgevoerd zodat het er soepel en sierlijk uitziet. Hiervoor is een uitstekende coördinatie nodig. Daarvoor moeten alle bovenstaande principes goed worden beheerst.

De oefeningen worden uitgevoerd op een matje en zijn met kleine individuele aanpassingen heel goed aan uw eigen niveau aan te passen. Daardoor kan een topsporter evenveel effect uit een les halen als een niet-getraind iemand.

Voor wie is Perfect Pilates geschikt?

  • Om te beginnen voor iedereen die gezond is en zich fit wil voelen. Het hele lichaam doet mee.
  • Als ondersteuning bij het afvallen. De spiermassa wordt vergroot, de stofwisseling wordt aangezet en u gaat er beter uitzien.
  • Bij bekkeninstabiliteit. Pilates versterkt de spieren rond het bekken.
  • Bij rugklachten kan Pilates de rug sterker maken. Pilates is niet altijd bij elke rugklacht aan te raden; vraag gericht advies.
  • Bij nekklachten kan de methode veel hulp bieden.
  • Na-revalidatie, als u aan het herstellen bent van een blessure of een aandoening. Vraag wel van tevoren advies.

Waarom bij ons?
U traint bij ons in een kleine groep met veel persoonlijke aandacht en instructies, onder leiding van een Pilates-gecertificeerd fysiotherapeute. Het is belangrijk de oefeningen correct uit te voeren. We willen graag van tevoren weten als u een bepaald aandachtspunt hebt zodat we er rekening mee kunnen houden. Bij eventuele (sport)blessures of beperkingen geven we een aangepaste oefening. Daarom doet u dan ook Pilates bij een fysiotherapeut!

Aanmelden
Geeft u uw naam en telefoonnummer door en uw eventuele voorkeur voor de dag of de tijd, per telefoon of per mail.
We kunnen u op de wachtlijst zetten. Zodra er ruimte is nemen we contact met u op.
De kosten voor deze lessen zijn laag gehouden, u treft een overzicht van onze leskosten.
Een proefles is gratis en vrijblijvend.
Pilateslessen worden niet door de zorgverzekeraars vergoed.bal_en_gewichtjes

We geven nu al meer dan 10 jaar met veel plezier deze Pilateslessen waar we erg in geloven, omdat we de resultaten zien. Duft u het aan?

Natuurlijk zijn we benieuwd naar uw reacties.

 

 

2 gedachten over “Pilates”

  1. Beste mevrouw,

    Graag wil ik bij u een proefles/ les komen volgen. Al twee jaar loop ik met rugklachten en hoop dat ik dat kan ondervangen met pilates maar dan begeleid.
    Groet, Monika buitink

  2. ik heb bij jullie pilatuslessen gevolgd en daar ontzettend veel baat bij gehad. Veel dank!!!! Helaas ben ik verhuisd en kon ik niet meer komen…….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *